W ramach projektu mającego na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii COVID-19 dla sektora Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo zakontraktowano wsparcie na poziomie 3 293 220 zł.
Łącznie, w okresie rekrutacji, zostało złożonych 131 wniosków na kwotę 4 220 330 zł. Umowy podpisano z 102 mikro, małymi i średnimi przedsiębiorcami z terenu całej Polski. Dzięki temu wsparciu ma zostać przeszkolonych 442 pracowników firm z branży.
Na dzień dzisiejszy (12 kwietnia 2021 r.) ze szkoleń skorzystało 200 osób. Uczestnicy wybierają usługi z Bazy Usług Rozwojowych. Największą popularnością cieszą się następujące tematy:
- zarządzanie rozwiązaniami do pracy zdalnej
- podstawy konfigurowania systemów i instalowania aplikacji do pracy zdalnej
- zapewnienie bezpieczeństwa kanałów komunikacji elektronicznej, w tym należytej weryfikacji tożsamości stron komunikacji i zapewnienia poufności przekazu
Przedsiębiorcy korzystający ze wsparcia cenią sobie m.in.:
- możliwość dofinansowania do 80% kosztów szkolenia
- rozwój zawodowy i podnoszenie kompetencji pracowników
- wsparcie działań w czasie pandemii
- możliwość przeprowadzenia elektronicznie całego procesu wnioskowania i realizacji wsparcia.
Szkolenia odbywają się po rekomendacji Sektorowej Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo, która na podstawie przeprowadzonych analiz sektora telekomunikacja i cyberbezpieczeństwo, zarekomendowała udzielanie takiego wsparcia szkoleniowo-doradczego, w ramach Działania 2.21 PO WER
Działanie ma na celu poprawę dopasowania kompetencji do zdiagnozowanych potrzeb sektora, poprzez realizację usług rozwojowych, wspierających zdobycie, uzupełnienie lub aktualizację kompetencji, których szczegółowy zakres jest określony w Rekomendacja Nr 2/20202 Sektorowej Rady Ds. Kompetencji Telekomunikacja I Cyberbezpieczeństwo.
Sektor telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa (TCB) ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania państwa i gospodarki, co dobrze widać zwłaszcza w sytuacjach nadzwyczajnych, jak np. w czasie epidemii COVID-19. Nowoczesna, stabilna i odpowiednio zabezpieczona infrastruktura telekomunikacyjna zapewnia nieprzerwane i efektywne funkcjonowanie struktur państwa i prowadzenie biznesu.
Środki można wydatkować do 30 czerwca 2021 r.
Szczegółowe informacje; www.marr.pl/telekomunikacjacovid/
Kontakt:
Ewelina Kajpus, tel. 785 058 177
Wojciech Pogan, tel. 785 059 080
Katarzyna Maźnica, tel. 785 118 868
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.