Zadania Rady Sektorowej ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo to m.in:
- rekomendowanie rozwiązań/zmian legislacyjnych w obszarze edukacji i jej dostosowania do potrzeb rynku pracy w sektorze,
- współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych działających w zakresie zintegrowania edukacji i pracodawców (PKD J.61.1, J.61.2, J.61.3, J.61.9)
- określanie obszarów badawczych odnoszących się do kompetencji w sektorze oraz zlecanie ww. badań,
- identyfikacja potrzeb tworzenia i modyfikacji sektorowej ramy kwalifikacji oraz kwalifikacji,
- przekazywanie informacji nt. zapotrzebowania na kompetencje do instytucji edukacyjnych, instytucji rynku pracy, w tym agencji zatrudnienia oraz powiatowych urzędów pracy, co w efekcie powinno wpłynąć na wzrost skuteczności działań z zakresu pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego,
- przekazywanie informacji nt. specyficznych potrzeb danego sektora w obszarze kompetencji do partnerów społecznych dokonujących identyfikacji potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw w sektorze,
- obsługę procesu realizacji działania 2.21 typ 4 POWER (Szkolenia lub doradztwo wynikające z rekomendacji Rad), w szczególności opracowanie oraz aktualizację rekomendacji dotyczących zapotrzebowania na kompetencje w danym sektorze.
Zapraszamy do zapoznania się z poniższym dokumentem (link).