W ramach projektu mającego na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii COVID-19 dla sektora Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo zakontraktowano wsparcie na poziomie 3 293 220 zł. Łącznie, w okresie rekrutacji, zostało złożonych 131 wniosków na kwotę 4 220 330 zł. Umowy podpisano z 102 mikro, małymi i średnimi przedsiębiorcami z terenu całej Polski. Obecnie z usług rozwojowych zgłosiło skorzystanie i skorzystało 290 osób na kwotę ok. 1,7 mln.
Najczęściej wybierane zagadnienia z Bazy Usług Rozwojowych dotyczą:
- bezpieczeństwa rozwiązań chmurowych
- implementacji i migracji danych do rozwiązań chmurowych
- podstaw konfigurowania systemów i instalowania aplikacji do pracy zdalnej
Przedsiębiorcy korzystający ze wsparcia zyskują:
- dofinansowanie do 80% kosztów szkoleń
- rozwój zawodowy i wzrost kompetencji pracowników
- wsparcie działań w czasie pandemii
Szkolenia odbywają się po rekomendacji Sektorowej Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo, która na podstawie przeprowadzonych analiz sektora, zarekomendowała udzielanie takiego wsparcia szkoleniowo-doradczego, w ramach Działania 2.21 POWER
Realizacja usług rozwojowych ma na celu poprawę dopasowania kompetencji do zdiagnozowanych potrzeb sektora, wspierających zdobycie, uzupełnienie lub aktualizację kompetencji, których szczegółowy zakres jest określony w Rekomendacji Nr 2/20202 Sektorowej Rady Ds. Kompetencji Telekomunikacja I Cyberbezpieczeństwo.
Środki można wydatkować do 30 czerwca 2021 r.
Szczegółowe informacje; www.marr.pl/telekomunikacjacovid/