Potrzebne wsparcie kompetencyjne
Według najnowszego raportu KPMG i Harvey Nash „CIO Survey 2020: Everything changed. Or did it?” kluczowymi obszarami technologicznymi, w które inwestują przedsiębiorstwa w związku z pandemią, są: bezpieczeństwo i prywatność (47 proc.), zarządzanie doświadczeniami i zaangażowaniem klientów (44 proc.), a także infrastruktura i rozwiązania chmurowe (35 proc.). Co więcej, z badania wynika też, że praca zdalna może stać się standardem także w rzeczywistości postcovidowej. Aż 43 proc. ankietowanych oczekuje, że po ustaniu pandemii ponad połowa zatrudnionych w ich firmie nadal będzie pracować w domu. Natomiast 10 proc. respondentów z Polski przewiduje, że po pandemii wszyscy pracownicy firmy będą pracować zdalnie.
Zdaniem analityków KPMG i Harvey Nash kwestie związane z pracą zdalną stanowią obecnie jeden z pięciu najważniejszych czynników angażowania i zatrzymywania w firmach kluczowych pracowników technologicznych i pozostaną nim również po zakończeniu pandemii koronawirusa.