Rozwój = Wiedza + Edukacja

Projektowanie i zlecanie badań rynku pracy sektora telekomunikacja i cyberbezpieczeństwo

Identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji

Rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji

Współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych

previous arrow
next arrow
Slider

Państwowa Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przedłużyła możliwość korzystania z tzw. środków covidowych mających na celu przeciwdziałanie pandemii COVID-19 do dnia 30 września 2021 r. W związku z tym obecnie trwające umowy mogą zostać przedłużone na podstawie przedłożonych przez Przedsiębiorców kart usług rozwojowych.

Dodatkowo w dniach od 15 czerwca do 16 lipca 2021 r. (lub do wyczerpania środków) prowadzona jest rekrutacja uzupełniająca do dofinansowania szkoleń rekomendowanych przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo.

Kobiety coraz chętniej podejmują pracę w sektorze nowych technologii. Zainteresowanie to przekłada się nie tylko na wybór studiów na kierunkach inżynierskich oraz związanych z informatyką i telekomunikacją, ale także na częstsze decyzje o zmianie obecnej branży na IT. Panie, które zdecydowały się przebranżowić stanowią 42 proc. w porównaniu do 30 proc. wśród mężczyzn – to dane, które płyną z najnowszego raportu Kobiety w IT od No Fluff Jobs.

 

Zapraszamy 10-11 czerwca do udziału w XIII edycji konferencji „Bezpieczeństwo w Internecie”, którą współorganizuje Polskie Towarzystwo Informatyczne i Sektorowa Rada ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo.

W ramach projektu mającego na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii COVID-19 dla sektora Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo zakontraktowano wsparcie na poziomie 3 293 220 zł. Łącznie, w okresie rekrutacji, zostało złożonych 131 wniosków na kwotę 4 220 330 zł. Umowy podpisano z 102 mikro, małymi i średnimi przedsiębiorcami z terenu całej Polski. Obecnie z usług rozwojowych zgłosiło skorzystanie i skorzystało 290 osób na kwotę ok. 1,7 mln.

Najczęściej wybierane zagadnienia z Bazy Usług Rozwojowych dotyczą:

  • bezpieczeństwa rozwiązań chmurowych 
  • implementacji i migracji danych do rozwiązań chmurowych
  • podstaw konfigurowania systemów i instalowania aplikacji do pracy zdalnej

 Przedsiębiorcy korzystający ze wsparcia zyskują:

  • dofinansowanie do 80% kosztów szkoleń
  • rozwój zawodowy i wzrost kompetencji pracowników
  • wsparcie działań w czasie pandemii

 Szkolenia odbywają się po rekomendacji Sektorowej Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo, która na podstawie przeprowadzonych analiz sektora, zarekomendowała udzielanie takiego wsparcia szkoleniowo-doradczego, w ramach Działania 2.21 POWER

 Realizacja usług rozwojowych ma na celu poprawę dopasowania kompetencji do zdiagnozowanych potrzeb sektora, wspierających zdobycie, uzupełnienie lub aktualizację kompetencji, których szczegółowy zakres jest określony w Rekomendacji Nr 2/20202 Sektorowej Rady Ds. Kompetencji Telekomunikacja I Cyberbezpieczeństwo.

Środki można wydatkować do 30 czerwca 2021 r.

Szczegółowe informacjewww.marr.pl/telekomunikacjacovid/

Jak bardzo kolejna fala cyfryzacji zmieni nasz świat? Jakie technologie odegrają w tym najistotniejszą rolę? Z okazji Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego Polskie Towarzystwo Informatyczne zaprasza 25 maja na wyjątkową konferencję online „Polska w technosferze przyszłości. Zaprezentowane zostaną na niej najważniejsze trendy technologiczne, które będą kształtowały naszą przyszłość. Zaproszeni eksperci nakreślą możliwości informatyki kwantowejsztucznej inteligencji, a także najistotniejsze kwestie związane z cyberbezpieczeństwem.

Kontekstem dla  rozważań będzie twórczość Stanisława Lema, którego 100-lecie urodzin obchodzimy w tym roku. Najważniejsze motywy z powieści i opowiadań naszego wybitnego futurologa przypomni prof. Lech Giemza z Instytutu Literaturoznawstwa Wydziału Nauk Humanistycznych KUL. Lemowska wizja rozwoju technologicznego i społecznego może pomóc nam ocenić zmiany już zachodzące i wyobrazić sobie świat jutra. Czy my dzisiaj lepiej prognozujemy wizję tego świata niż Lem w swoich książkach? Czy będziemy tylko konsumentami tego rozwoju, czy możemy być jego współtwórcami? Rozpoczynamy cykl spotkań na temat technologii informatycznych, które będą tą nadchodzącą rzeczywistość tworzyły – deklaruje Prezes PTI Wiesław Paluszyński.

Do współpracy w ramach konferencji zaproszono informatyków reprezentujących różne generacje i rozmaite środowiska – naukowców, praktyków związanych z biznesem, a także ekspertów administracji państwowej. Program konferencji zakłada w każdym z bloków tematycznych wykład wprowadzający, a następnie dyskusję panelową.

W ramach projektu mającego na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii COVID-19 dla sektora Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo zakontraktowano wsparcie na poziomie 3 293 220 zł.

Łącznie, w okresie rekrutacji, zostało złożonych 131 wniosków na kwotę 4 220 330 zł. Umowy podpisano z 102 mikro, małymi i średnimi przedsiębiorcami z terenu całej Polski. Dzięki temu wsparciu ma zostać przeszkolonych 442 pracowników firm z branży.

Na dzień dzisiejszy ze szkoleń skorzystało 200 osób. Uczestnicy wybierają usługi z Bazy Usług Rozwojowych. Największą popularnością cieszą się następujące tematy:

  • zarządzanie rozwiązaniami do pracy zdalnej
  • podstawy konfigurowania systemów i instalowania aplikacji do pracy zdalnej
  • zapewnienie bezpieczeństwa kanałów komunikacji elektronicznej, w tym należytej weryfikacji tożsamości stron komunikacji i zapewnienia poufności przekazu

Przedsiębiorcy korzystający ze wsparcia cenią sobie m.in.:

  • możliwość dofinansowania do 80% kosztów szkolenia
  • rozwój zawodowy i podnoszenie kompetencji pracowników
  • wsparcie działań w czasie pandemii
  • możliwość przeprowadzenia elektronicznie całego procesu wnioskowania i realizacji wsparcia.

Szkolenia odbywają się po rekomendacji Sektorowej Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo, która na podstawie przeprowadzonych analiz sektora telekomunikacja i cyberbezpieczeństwo, zarekomendowała udzielanie takiego wsparcia szkoleniowo-doradczego, w ramach Działania 2.21 PO WER

Działanie ma na celu poprawę dopasowania kompetencji do zdiagnozowanych potrzeb sektora, poprzez realizację usług rozwojowych, wspierających zdobycie, uzupełnienie lub aktualizację kompetencji, których szczegółowy zakres jest określony w Rekomendacja Nr 2/20202 Sektorowej Rady Ds. Kompetencji Telekomunikacja I Cyberbezpieczeństwo.

Środki można wydatkować do 30 czerwca 2021 r.

Szczegółowe informacjewww.marr.pl/telekomunikacjacovid/

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Lider projektu:


Partner projektu:

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Projekt nr UDA-POWR.02.12.00-00-SR03/18 jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020