Rozwój = Wiedza + Edukacja

Projektowanie i zlecanie badań rynku pracy sektora telekomunikacja i cyberbezpieczeństwo

Identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji

Rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji

Współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych

previous arrow
next arrow
Slider
🤯 Choć przed nami ciągle pierwsza (tym razem zrealizowana, miejmy nadzieję!) aukcja częstotliwości #5G, na poziomie UE trwają już prace nad siecią #6G. Zapewni nam ona m.in. swobodne korzystanie z rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości (#AR/ #VR), jak również z tzw. wielozmysłowego doświadczenia komunikacji (#immersivecommunication).
⚡️ Sieć 6G ma być budowana z wykorzystaniem AI i rozwiązań chmurowych, dzięki czemu będzie w stanie automatycznie i dynamicznie dostosowywać parametry transmisji do wymagań aplikacji sieciowych. Bazowe możliwości techniczne będą ogromne - terabitowe przepływności przy opóźnieniach poniżej 1 ms, ogromna pojemność, wysoka precyzja lokalizacji i detekcji.
👇 Polecamy Wam bardzo artykuł o 6G, który przygotował Tomasz Kulisiewicz: https://portal.pti.org.pl/.../uploads/2023/07/7_Sieci-6G.pdf

Projekt Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Cyberbezpieczeństwa jest już gotowy. Zapraszamy do wzięcia udziału w konsultacjach branżowych, które potrwają do 20 sierpnia 2023 r.

Projekt Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Cyberbezpieczeństwa zawiera opisy kompetencji specyficznych dla branży cyberbezpieczeństwa, które są poszukiwane przez pracodawców i ważne dla jej rozwoju. Został on podzielony na siedem wyznaczników sektorowych przypisanych do kategorii wiedzy (zna i rozumie…) oraz umiejętności (potrafi…). Należą do nich etapy procesu zapewniania cyberbezpieczeństwa tj. identyfikacja, ochrona, wykrywanie, odpowiedź i odbudowa. Dodatkowo zespół ekspertów wyodrębnił również wyznaczniki o charakterze przekrojowym tj. audyt cyberbezpieczeństwa oraz podstawy cyberbezpieczeństwa. Kolejne trzy wyznaczniki przypisano do kompetencji społecznych (jest gotów do…) i należą do nich: standardy pracy, odpowiedzialność oraz komunikowanie i współpraca. Wyżej wymienione wyznaczniki podzielone zostały na konkretne wiązki odpowiadające poszczególnym procesom istotnym dla cyberbezpieczeństwa, z których każda zawiera kompetencje odnoszące się do poziomów 3-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji.

Celem konsultacji branżowych jest szeroka weryfikacja przyjętych w projekcie ramy założeń w zakresie adekwatności wyznaczników, wiązek oraz składających się na nie kompetencji oraz ich zgodności ze specyfiką sektora. Wynika to z założenia, że każda sektorowa rama jest tworzona przez branżę dla branży. Konsultacje mają również służyć weryfikacji pod kątem użytej terminologii, przejrzystości zapisów oraz poprawności merytorycznej.

Wszystkie osoby, które są związane zawodowo z sektorem cyberbezpieczeństwa zachęcamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej online: https://forms.gle/kWMrWFkgmCZEGpvK6

Przed wypełnieniem ankiety prosimy o zapoznanie się z poniższym materiałem merytorycznym:

LINK – FAQ ZSK_SRK

Konsultacje trwają do 20.08.2023 r.

W razie pytań zachęcamy do kontaktu z zespołem ds. ram kwalifikacji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kompetencje, edukacja i rynek pracy w sektorze telekomunikacja i cyberbezpieczeństwo – dziś i jutro, to najnowsza publikacja podsumowująca dotychczasową działalność Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo. 

Sektorowa Rada ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo (SRTCB) w ciągu ostatnich ponad trzech lat podejmowała liczne aktywności. To konferencje, webinaria, ale też przygotowanie ważnych wskazówek i rekomendacji dla biznesu i edukacji. Jak bardzo potrzebne są działania Rady, pokazują wypowiedzi osób, które zostały do niej zaproszone. W wielu przypadkach po początkowym zdziwieniu spektrum aktywności Rady i jej członków, przeradzało się w prawdziwą fascynację.

Link do pobrania raportu: images/raporty/Kompetencje_edukacja_i_rynek_pracy_w_sektorze_telekomunikacja.pdf

 

W roku akademickim 2023/2024 Uniwersytet Wrocławski rozszerza ofertę o kierunek niestacjonarnych studiów I stopnia „Prawo e-biznesu” prowadzony na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Studia "Prawo e-biznesu" stanowią połączenie wiedzy z zakresu prawa oraz ekonomii i finansów. Ogólnym celem kształcenia jest rozwój kompetencji cyfrowych i prawnych niezbędnych w nowoczesnym obrocie gospodarczym.

Program studiów obejmuje przedmioty, dzięki którym będzie możliwe zdobycie wiedzy, kompetencji i umiejętności przydatnych w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, we wspieraniu profesjonalnym doradztwem lub wykonywaniu obowiązków pracownika w dynamicznie rozwijającym się sektorze ICT (technologii informacyjno-komunikacyjnych) czy też handlu elektronicznego (e-commerce).

Zachęcamy do obejrzenia filmu, w którym o nowym kierunku opowiadały przedstawicielki władz Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UWr  - dr hab. Wioletta Jedlecka, prof. UWr – prodziekan ds. studenckich i ogólnych oraz dr hab. Barbara Kowalczyk – prodziekan ds. kształcenia

Link  

Szczegółowe informacje o rekrutacji znajdują się na stronie https://rekrutacja.uni.wroc.pl/kierunek/prawo-e-biznesu-i-stopnia-niestacjonarne/

Europie coraz bardziej brakuje wykwalifikowanych pracowników

Ponad trzy czwarte przedsiębiorstw w UE sygnalizuje trudności ze znalezieniem pracowników o niezbędnych umiejętnościach.  Co trzecia osoba pracująca w Europie nie ma podstawowych umiejętności cyfrowych – podkreślali uczestnicy biznesowego lunchu „Umiejętności i talenty dla Europy”, zorganizowanego w Brukseli przez pracodawców z Niemiec (BDA), Danii (DA) i Polski (Konfederacja Lewiatan).

Podniesienie i zmiana kwalifikacji pracowników w UE oraz ograniczenie niedoboru wykwalifikowanej siły roboczej to główne cele trwającego Europejskiego Roku Umiejętności promującego ideę uczenia się przez całe życie. Podobne cele ma projekt realizowany przez Konfederację Lewiatan – Better Skilled, który znakomicie wpisuje się w unijną inicjatywę.

Europa cierpi na brak pracowników

Niedobór pracowników jest jednym z największych ograniczeń gospodarki europejskiej, a zmiany demograficzne stanowią wyzwanie dla całego społeczeństwa. Zapewnienie wykwalifikowanych pracowników powinno być absolutnym  priorytetem, jeśli chcemy utrzymać w przyszłości dobrobyt i atrakcyjność Europy.

Przedsiębiorcy stawiają przede wszystkim na rozszerzenie umiejętności cyfrowych u aktualnych pracowników. W mniejszym stopniu oczekują, że samodzielnie pozyskają oni takie kompetencje – wynika z raportu „Prognoza zapotrzebowania na kompetencje i kwalifikacje w wybranych branżach w związku ze zmianami w gospodarce”, przygotowanego przez Konfederację Lewiatan.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Lider projektu:


Partner projektu:

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Projekt nr UDA-POWR.02.12.00-00-SR03/18 jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020