- START
- O Projekcie
- O Radzie
- Skład Rady i Eksperci
- Publikacje/raporty
- Multimedia
- Wydarzenia
- Kontakt
Szanowni Państwo, informujemy, że od 15 listopada br. do wyczerpania alokacji 250 tys. zł na refundację usług rozwojowych Stowarzyszenie Ostrowskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości wznawia nabór wniosków do projektu: „Kompetencje dla sektora telekomunikacji”
W przypadku usług rozwojowych obowiązują limity wynikające z Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie, tj. 6.168,00 zł w przeliczeniu na jednego uczestnika oraz 12.336,00 zł w przeliczeniu na jedno przedsiębiorstwo.
Przedsiębiorstwo może oddelegować do udziału w projekcie max. 2 osoby, każda z nich może skorzystać z 1 usługi rozwojowej.
Ważne: Usługi, na które przedsiębiorca stara się uzyskać dofinansowanie w bieżącym naborze, nie mogą rozpoczynać się wcześniej niż w przeciągu 2 tygodni od złożenia kompletu dokumentów.
Ścieżka dofinansowania:
Krok 1 - to rejestracja na stronie PARP Formularz zgłoszeniowy - Kompetencje dla sektorów 2 - PARP - Centrum Rozwoju MŚP
Krok 2 - złożyć wniosek poprzez portal https://kst.e-ocwp.pl
Krok 3 - dostarczenie w terminie 7 dni po akceptacji przez Operatora złożonych dokumentów za pośrednictwem poczty lub kuriera.
Branża ICT należy do najbardziej dynamicznych sektorów gospodarki. Stały rozwój przekłada się na duże zapotrzebowanie na wyspecjalizowane kadry. Potwierdzają to dane z tegorocznego badania koniunktury Głównego Urzędu Statystycznego – ponad 45 proc. firm z branży IT wskazało, że braki wykwalifikowanych pracowników są barierą w codziennej działalności. Postępująca transformacja cyfrowa wpływa również na tworzenie nowych stanowisk, a to wymaga działania także ze strony kandydatów oraz pracowników, którzy już są częścią rynku. Żeby zachować konkurencyjność, muszą cały czas podnosić swoje kompetencje.
- Sektorowe Rady ds. Kompetencji – Informatyka oraz Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo przeprowadziły badanie, które miało na celu sprawdzić wpływ pandemii Covid-19 na firmy i ich zapotrzebowanie na kompetencje w związku ze skutkami i problemami, jakie napotkały na swojej drodze. Można powiedzieć o całej branży ICT, że była ratunkiem dla gospodarki i umożliwiła codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz realizowanie przez nich projektów i utrzymanie obsługi klientów – powiedział podczas Konferencji EDUMIXER Andrzej Gontarz, ekspert Sektorowej Rady ds. Kompetencji Informatyka.
- W momencie pojawienia się pandemii największe znaczenie dla firm ICT miało utrzymanie ciągłości działania firm – na co wskazało po 67 proc. badanych oraz organizacja pracy zdalnej i zapewnienie bezpieczeństwa danych, aplikacji i sieci w związku z wprowadzeniem takiego trybu i świadczenia usług na odległość – po 64 proc. Jeśli chodzi o krytyczne obszary obecnie, to najważniejszym zadaniem dla respondentów są już wymienione obszary: najwyżej znalazło się utrzymanie ciągłości działania firmy – dla 69 proc.; zapewnienie bezpieczeństwa danych, aplikacji i sieci w związku z wprowadzeniem pracy zdalnej oraz zdalnej obsługi klientów i świadczenia usług na odległość – 65 proc. wskazań - dodał Dariusz Chełstowski, ekspert Sektorowej Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja
i Cyberbezpieczeństwo.
Czytaj więcej: Kompetencyjne trendy i wyzwania w branży ICT w 2022 roku
Zapraszamy do zapoznania się z Rekomendacjami Sektorowej Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo w zakresie utworzenia/aktualizacji sektorowej ramy kwalifikacji przyjętych Uchwałą Rady nr 15e/SRTCB/2021 z dnia 16 grudnia 2021 r. opracowane na podstawie przeprowadzonych analiz aktualnej Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Sektora Telekomunikacji oraz wniosków wypracowanych w toku prac eksperckich.
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentem.
Szanowni Państwo,
Informujemy, że w dniach od 15 listopada br. do wyczerpania alokacji 250 tys. zł na refundację usług rozwojowych wznowiony został nabór wniosków do projektu: „Kompetencje dla sektora telekomunikacji”
Czytaj więcej: Kompetencje dla sektora telekomunikacji - wznowienie naboru wniosków
Pierwsze trzy dni grudnia upłynęły pod hasłem: „Transformacja cyfrowa. Wyzwanie dla edukacji, rynku pracy i przedsiębiorców”. Podczas V Forum Współpracy Edukacji z Biznesem EDUMIXER zostały omówione zagadnienia związane z potrzebami kompetencyjnymi na dynamicznie zmieniającym się rynku IT oraz telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Swoją wiedzą podzielili się specjaliści, reprezentanci firm oraz uczelni i placówek edukacyjnych.
- Konferencja EDUMIXER to rozmowa o rzeczach najważniejszych: kompetencjach przyszłości, o tym jak przemysł informatyczny będzie rozwijał się w Polsce, jak to będzie wpływać na konkurencyjność naszej gospodarki oraz jaki udział będzie miała Polska w reindustrializacji Europy oraz przywróceniu konkurencyjności europejskiej gospodarki – rozpoczął pierwszego dnia wydarzenia Andrzej Dulka, Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.